Programajánló

Program és gasztro lehetőségek, amit mi szeretünk:

Kezdjük a reggelt egy jó kávéval vagy egy finom forró csokival a Csavargőzös Műemlékhajó szomszédságéban található Bárka Kávézóban, közvetlenül a kikötőnél a vadkacsák és hattyúk társaságában.

A déli part egyik legnagyobb szabad strandja mindössze 200 méterre található, a strand végén ingyenes sportpálya és játszótér várja a kicsiket, a nagyobbaknak pedig egy különleges élményt nyújt a vízi- és csúszdapark (fizetős).

Ha béreltünk kerékpárt, vagy van kedvünk egy nagyobbat sétálni (kb 2 km) keressük fel a Pavilon Bisztrót, ahol olasz alapanyagokból készült pizzákat és egyéb finomságokat kínálnak a dél-balatoni pincészetek boraival. Útközben azonban elcsábíthat minket egy hangulatos kis öböl, ahol számos étterem, büfé kínál kedvező áron menüket.

Balatonbogláron kihagyhatatlan látnivaló a Gömb kilátó, és ha már ott vagyunk, bobozzunk egyet, hazafelé pedig keressük fel a Légli Pincészetet egy borkóstolásra.

Kis kitérővel látogassák meg a „Bugaszegi Köztársaságot” egyben téglamúzeumot. Higgyék el, páratlanélményt nyújt. Olvassanak utána történetének és a kert végiglátogatását se mulasszák el. (ingyenes)

Esténként mindenképpen kihagyhatatlan a Borudvar, ahol a helyi borászok kínálják termékeiket. (Kalász Pince, Bujdosó Pince, Légli Pince….) A borok mellé paraszttál, sajtválogatás és zsíros kenyér is beszerezhető.

Egy jó kis vacsorára betérhetünk a Paletta Bisztróba, mely közvetlenül a kikötőnél található vagy a Gian Piero’s étterembe.

A hét pár napján a kikötőből diszkó hajó indul, mely kicsiknek, nagyoknak szórakoztató zenés program, de Balatonlellén szinte minden nap a Richter Cirkusz varázsolja el a közönséget. Mi egyik évben sem hagyjuk ki!

Balatonbogláron minden héten szabadtéri színpadi előadásokra fizethetünk be, közben egy hosszúlépést kortyolgathatunk, de szúnyog elleni nagyon hatásos szert vigyünk magunkkal.

Kicsit távolabbi túra lehet Csisztapuszta gyógyfürdőjével vagy a Bivalyrezervátum és a Kis-Balaton.

Minden héten szombaton és szerdán termelői piac várja a kincskeresőket Fonyódon, Balatonlellén pedig a Geleta Cukrászda a különleges sütik kedvelőit.

Akkor térjünk át a borkedvelők programjaira:

Aki még nem hallott a Kishegyről, az mindenképpen keresse fel. Mi kerékpárral kb. 30 perc alatt kényelmesen odaérünk. A borút elején megpihenhetünk a Garamvári Szöllőbirtoknál, ahol kiváló pezsgőket ismerhetünk meg, majd tovább haladva elérjük a Kishegy lábát. A bal oldali úton indulj fel! Aki bírja, tekerjen fel, én mindig sétálok!

Sorban ajánlom a következőket:

• Konyári Pincészet,
  • Pócz Pincészet, finom ételekkel, panorámával és pincelátogatási lehetőséggel,
  • Hegyi Csárda finom kemencés ételeivel (főszezonban érdemes előre bejelentkezni)
  • Majtényi Présház, étterem csodás panorámával,
  • Kiscsárda házias bogrács és flekken ételekkel.

Mindenképpen egy másik napra kiváló bringa túra (kb. 20 km) Rádpuszta. Lovardája és fantasztikus bortrezorja ingyenesen látogatható. Innen pár tekerésre már meg is érkezünk az Ikon Pincészetbe, ne hagyjuk ki és kérjünk pincelátogatást.

A kikötőből Badacsonyba is indulnak hajók, de mivel sűrűbb a járat Révfülöpre, így mindig kerékpárral vágunk neki, legyen a cél a Laposa Borászat, vagy ha mégsem a magasba vágyunk a Kishableány Bisztró vagy a Friss Terasz.

Nagyon kellemes időtöltést kívánunk!